Zpět na novinky

SPOLEČNÉ FOCENÍ V PARKU TRE CIME DI LAVAREDO

V předvečer prvních narozenin mého druhorozeného syna Jonáše přináším krátké ohlédnutí za krásnou akcí z cyklu "Společné focení" proběhnuvší v parku Tre Cime di Lavaredo v termínu 2.-4.3.2013. Akce nebyla na tomto webu nijak dopředu avizovaná, protože byla zaplněna pomalu dříve, než na ní příšla první myšlenka :). Prostorným Fordem Mondeo kombi nás tu noc vyráželo směrem Ilálie - Sextenské Dolomity pět. 600 km a 7 hodin nás z Plzně čekalo před cílovou stanicí Fischeleinbodenhütte za městečkem Sesto-Moso. Uvítalo nás azurové nebe, slunce a zasněžené hory .. co více si přát. Na sněžnicích jsme vyrazili směrem k Rif. Locatelli /Drei Zinnen Hütte/. Každý člen posádky byl obtěžkán batohem různé hmotnosti - jo, holt každý balí jinak, ale proč já mám batoh 25 kg :( Převýšení 950 m na cca 6 km cestě nám zabralo kolem 6 hodin chůze. Nevím, proč jsem si myslel, že tam v horách budeme sami. Již parkoviště u Fischeleinbodenhütte doslova praskalo ve švech a cesta nahoru k chatě byla vyšlapaná jak dálnice. Hory ten víkend ovládli skialpinisté. Můj osobní typ je 70-80%. Zbytek tvořili nadšenci na sněžnicích, ovšem jen naše pětice si nesla celý svůj "dům" sebou. Jasně to dávaly najevo batohy a jejich velikost.

Drei Zinnen Hütte nás přivítala jak jinak než sluncem, které se ovšem již chystalo k západu. Rychle postavit stany, zařídit drobnosti v kuchyni :) a honem hledat to nejlepší místo k focení.

A zde je první úlovek - Paternkofel:

Letní trojúhelník - i tu noc bylo možné pozorovat letní trojúhelník tvořený hvězdami Deneb (v souhvězdí Labutě), Vega (v Lyře) a Altair (v Orlu). Co by to taky bylo za fotoakci, kdybych si nepřívezl mléčnou dráhu :) Už se to stává jistým pěkným pravidlem, a tak zde je jižní "konec" mléčné dráhy nad Paternkofelem.

Ten večer jsem zakončil velmi nepříjemnou událostí. Co více naštve fotografa než zlomená noha ... od stativu ;) Můj hliníkový stativ Gitzo nevydržel snad nápor mrazu nebo nevím, jak jinak si vysvětlit zlomeninu v uchycení jedné z končetin. Fotit zbytek naší turisticko-fotografické akce na dvojnožce podpírané monopodem při zátěži 3 kg fototechniky, na místy měkkém sněhu, to bylo o nervy. Obzvláště tehdy, když slunce nepřemluvíte jak Nastěnka v pohádce o Mrazíkovi, aby ještě chvíli počkalo, než si znova upravíte kompozici, protože se dvojnožka zbortila. Ten večer tak již další snímky nevznikly. A tak se jen vařilo ze sněhu, pila se slivovice a probírala se nadcházející akce ve Skotsku se spolubojovníkem Adamem Puščákem.

Nočních -10 st.C. nás ve stanu ani příliš nebolelo. Obloha byla vymetená a hvězd miliardy.

Budíček v 6:00, skokem do peřové bundy a sotva popadám dech, utíkám na vyhlédnuté stanoviště pro ranní fotku. A zde je - Na západ od východu - v záběru západní masiv Croda d´Arghena.

Po vydatné snídani vařené opět ze sněhu se na sněžnizích z Lídlu /od teď nedám na značku Crivit dopustit - okopírovali sněžnice MSR téměř do puntíku a těch pár stovek ... parádička/ vydáváme do sedla mezi Paternkofel a Tre Cime. Brácha traverzuje sněhovou stráň pod Paternkofelem jako první, dělá cestu ostatním a já s Adamem ho následujeme a fotíme a fotíme za ostrého poledního slunce.

A zde je jedna z fotek z toho dopoledne s názvem - 3 ... cestou do ženského klína

A další s názvem Osamocený

A Kdo dál ?

Cestou jsme odzkoušeli další produkt vyvržený mezi lidi řetězcem Lídl, a to vysílačky značky SilverCrest ... lidičky paráda. Za 800,- se zatím jeví jako velmi dobrá investice. Kdo by řekl, že vás do zasněžených Dolomit vybaví Lídl ? Pokud odmyslíme jídlo a pití !

Večerní focení se tak trochu proti mé vůli plánovalo s výstupem na Sextner Stein - vrcholek těsně nad chatou Drei Zinnen - 2539 m.n.m. Nakonec jsem i já, lezecký neznalec a posera souhlasil, a tak se po chvíli šplháme na sněžnicích na tento kopeček, odkud vznikla myslím další povedená večerní kompozice.

Západ ze Sextner Stein

A nechyběla ani první a poslední společná fotka

Po rychlém návratu následoval klasický rituál tavení sněhu, slivovice, jídlo z pytlíku ... a já s Adamem jsme nakonec zvolili pro druhou noc otevřený Winterraum náležící chatě. A ráno vypadalo takto :)))))

Jindra pod širákem v nedostavěném iglů - přes noc  -12 st.C.

Snídaně, balení, loučení a rychlý sestup trvající 2 hodiny. Odměnou nám všem byly 3 hodiny v sauna světě CRON4 v Bruneku. Přátelé, taková paráda se nedá vyprávět, to se musí zažít ... www.cron4.it

Tím končí krátké povídání a zenasení snímků do kontextu akce SPOLEČNÉ FOCENÍ v parku Tre CIme di Lavaredo u chaty Drei Zinnen Hütte. A Skotsko už na nás čeká ...

Brzy se zde objeví ještě další drobné fotky, tak sledujte www.jp-photo.cz  ;-)

Komentáře

Díky za fajný článek z Dolomit :-)

DIKY MOC VSEM ZA PEKNE REAKCE. JINAK LUBOSI, CESTA NAHORU I DOLU BYLA STEJNA JAKO TA SESTUPOVA Z WORKSHOPU S JIRKOU STRANSKYM. TU VYSTUPOVOU BYCHOM NEDALI ANI OMYLEM ;-)

Ahoj Jirko, pletu se, nebo jste sli nahoru stejnou trasou jako pred dvemi lety s Jirkou Stranskym? Fotky jsou moc pekny.

nádherné záběry....díky....:-)

Jirko, moc pěkné počtení. Ty sněžnice mě hodně překvapili, jsou fakt dobré. Pěkné fotky. Sauna svět, na to se nedá zapomenout:).

Paráda pánové :) ta poslední fotka Západ ze Sextner Stein je naprosto excelentni :)

O MNĚ

AutorS fotografováním jsem začal v roce 2005/2006. Ještě předtím jsem, asi jako každý, vlastnil aparát Smena 8M, který ovšem sloužil jako rodinný dovolenkový záznamník všeho možného :o)

Můj první digitální fotoaparát byl kompakt Sony DSC-V1, který se mnou procestoval Čechy a část východní a střední Evropy.
Byla to doba "cvakání..." a "mazání..." a "cvakání...".

Od počátku roku 2010 jsem změnil značku a se zrcadlovkou Canon 40D, následně Canon 7D a nyní Canon EOS 5D Mark III se věnuji fotografii naplno. Zaměřuji se zejména na krajinu, ale pokud je možnost a příležitost, rád fotím zvířata, makro, portrét i reportáž.